Aby poprawnie wyświetlić stronę wymagana jest najnowsza wersja przeglądarki.
Aby poprawnie wyświetlić stronę wymagana jest najnowsza wersja przeglądarki.
Zaktualizuj Internet Explorer bądź zainstaluj inną przeglądarkę.
Wpis został dodany do czytelni.Zamknij komunikat
Wpis usunięty.Zamknij komunikat
Historia złożonych deklaracji – nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym
Podatnicy mogą zobaczyć na swoich kontach w e-US deklaracje, które złożyli za 2019 rok i kolejne lata podatkowe. Zostały w ten sposób udostępnione najpopularniejsze formularze, dotyczące rozliczeń PIT (PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-OP, DSF-1, PIT-DZ), podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC-3, PCC-3/A) oraz podatku od spadków i darowizn (SD-Z2, SD-3, SD-3/A) wraz z załącznikami.
Podatnicy mogą podejrzeć deklarację złożoną elektronicznie, pobrać ją w postaci pliku .xml i wydrukować w formacie .pdf. Na wydruku będzie widoczny numer dokumentu.
Uruchomienie nowej funkcjonalności wymagało wprowadzenia do e-Urzędu Skarbowego blisko 190 mln rekordów danych.
Usługa jest rozbudowywana i już wkrótce podatnicy będą mieli dostęp do kolejnych deklaracji w podatku PIT (złożonych przez płatników), a także VAT.
E-korespondencja
W e-US można również prowadzić korespondencję z urzędem skarbowym. Dzięki temu, bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu, 24/7, można złożyć m. in. wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości dochodu, zgłoszenie ZAP-3, czynny żal, czy wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
Po zalogowaniu do serwisu warto również wyrazić zgodę na elektroniczne doręczenia. W ten sposób zyskujemy możliwość otrzymywania pism w formie elektornicznej. Dzięki wyrażonej zgodzie urząd powiadomi SMSem lub mailem o tym, że pismo z urzędu skarbowego czeka już na podatnika w systemie.
Usługa elektronicznych doręczeń gwarantuje szybki dostęp do potrzebnego dokumentu - np. zaświadczenie o wysokości dochodu podatnika zostanie wygenerowane i udostępnione w niecałe 5 min. Co ważne, wydane w ten sposób zaświadczenie, zwolnione jest z opłaty skarbowej.